Hvorfor stiller Kameo spørsmål?
Kameo er pålagt å ha god kunnskap om våre kunder og sikre at vår tjeneste brukes til det den er tiltenkt. Derfor er vi nødt til å innhente informasjon som sier noe om hvem du er og hvordan du bruker plattformen vår. Formålet er å sikre at du ikke utsettes for økonomisk kriminalitet og for å forhindre hvitvasking.
Hva spør vi om?
Vi stiller deg spørsmål om hvem du er, hvor pengene du skal investere kommer fra og hvor mye du har tenkt til å investere via oss. Alle får de samme spørsmålene. Noen ganger vil svarene dine endre seg over tid, for eksempel får du ny jobb, du flytter eller du får en arv du vil investere. Derfor må vi jevnlig stille spørsmålene på nytt så lenge du har et kundeforhold til oss. Dette kjenner du sikkert til fra banken din også.
Spørsmål og svar
- Beskytte deg mot svindel
- Oppdage kriminelle
- Bekjempe hvitvasking, terrorfinansiering og annen økonomisk kriminalitet
- Bistå norske og utenlandske skattemyndigheter
Min konto har blitt deaktivert, hva gjør jeg?
Vi kan være pliktige til å deaktivere din konto om du ikke har oppdatert spørsmålene om kundekjennskap, opplever du dette ber vi deg om å kontakte oss på helpdesk@kameo.no og +47 24 07 60 40.