I løpet av ettermiddagen vil vi gjennomføre oppdateringer av plattformen. Dette innebærer at tilgangen vil være begrenset mellom kl. 17.00 og 23.00. Vi beklager eventuelle ulemper dette medfører.

Telefonen vår er stengt fra kl15 den 22. desember til kl09 den 2. januar. Om du skulle ha noen spørsmål, kontakt oss gjerne på helpdesk@kameo.no. Vi ønsker alle Kamigos en god jul, og et riktig godt nytt år!

Vår telefonsupport er dessverre stengt i dag på grunn av begrenset bemanning, men åpner igjen i morgen. Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte oss på helpdesk@kameo.no.

Onsdag 11. september kl. 07.45-10, er plattformen utilgjengelig på grunn av teknisk vedlikehold. Vi beklager for ulempene dette medfører!

Hvorfor stiller Kameo spørsmål?

Kameo er pålagt å ha god kunnskap om våre kunder og sikre at vår tjeneste brukes til det den er tiltenkt. Derfor er vi nødt til å innhente informasjon som sier noe om hvem du er og hvordan du bruker plattformen vår. Formålet er å sikre at du ikke utsettes for økonomisk kriminalitet og for å forhindre hvitvasking.

  • Del:

Hva spør vi om?

Vi stiller deg spørsmål om hvem du er, hvor pengene du skal investere kommer fra og hvor mye du har tenkt til å investere via oss. Alle får de samme spørsmålene. Noen ganger vil svarene dine endre seg over tid, for eksempel får du ny jobb, du flytter eller du får en arv du vil investere. Derfor må vi jevnlig stille spørsmålene på nytt så lenge du har et kundeforhold til oss. Dette kjenner du sikkert til fra banken din også.


Spørsmål og svar

I januar 2023 har Kameo oppdatert sitt kundesystem med nye spørsmål om kundekjennskap (KYC-spørsmål). I forbindelse med dette må alle kunder svare på en rekke ulike spørsmål. Noen av dem har du kanskje svart på før, men vi trenger nye svar for å sikre at vi har riktig informasjon om deg. I fremtiden kan du også bli bedt om å sjekke eller oppdatere informasjonen din, dersom det er lenge siden du sist svarte på spørsmålene.
Hvis du allerede er kunde hos Kameo vil du få tildelt en frist til å svare på de nye spørsmålene. Nye kunder må svare på spørsmålene når de etablerer kundeforholdet.
Hvis du ikke svarer på spørsmålene, kan ikke Kameo ha et kundeforhold til deg – det har vi rett og slett ikke lov til. Det betyr at dersom du vil investere via Kameo, er du nødt til å svare på spørsmålene.
Ved å svare på spørsmålene kan vi enklere:
  • Beskytte deg mot svindel
  • Oppdage kriminelle
  • Bekjempe hvitvasking, terrorfinansiering og annen økonomisk kriminalitet
  • Bistå norske og utenlandske skattemyndigheter
Kameo rapporterer inntekter og eiendeler til Skattemyndighetene. Dette er vi pliktige til og det gjør også din jobb med skattemeldingen enklere. Skatteopplysningene inkluderer bosted, skatteland og TIN-nummer. Uten dette vil ikke vi kunne oppfylle våre rapporteringsforpliktelser.
Kameo har taushetsplikt om kundeforhold, og bare de av Kameos ansatte som har saklig grunn til å se opplysningene dine, har tilgang til disse. Opplysninger deles med myndighetene i den utstrekning vi er pliktige, i henhold til hvitvaskingsregelverket og skattereglene. Kameos generelle personvernerklæring kan du finne her.

Min konto har blitt deaktivert, hva gjør jeg? 

Vi kan være pliktige til å deaktivere din konto om du ikke har oppdatert spørsmålene om kundekjennskap, opplever du dette ber vi deg om å kontakte oss på helpdesk@kameo.no og +47 24 07 60 40.