Telefonen vår er stengt fra kl15 den 22. desember til kl09 den 2. januar. Om du skulle ha noen spørsmål, kontakt oss gjerne på helpdesk@kameo.no. Vi ønsker alle Kamigos en god jul, og et riktig godt nytt år!

Vår telefonsupport er dessverre stengt i dag på grunn av begrenset bemanning, men åpner igjen i morgen. Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte oss på helpdesk@kameo.no.

Kundeservice & Klager

Kundeservice

Har du spørsmål om Kameo eller lån som vi formidler, eller opplever du problemer eller feil med tjenesten, eller har du synspunkter og forslag på hvordan vi kan bli bedre? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Kontakt oss på helpdesk@kameo.no eller ring (+47) 24 07 60 40 (åpent 09.00-15.00). Vi hjelper deg gjerne!

  • Del:

Klager

Om du vil klage på tjenestene som Kameo leverer, kan du kontakte vår klageansvarlige, Linn Hoel Ringvoll, direkte: linn@kameo.no. Merk gjerne henvendelsen som «Klage».

Du kan sende klagen som en vanlig epost, eller ved å sende oss skjemaet her i utfylt stand.

application/pdfKlageskjema.pdf 207,21 kB

Kameo har utarbeidet en særskilt rutine for håndtering av klager. Klager skal behandles i Kameo uten noen kostnad for kunden, og kunden skal motta en bekreftelse på at vi har mottatt klagen senest 3 virkedager etter mottak. Som kunde har du krav på å få oppgitt en kontaktperson for behandling av klagen, samt en indikasjon på når du kan forvente å få et svar på når klagen vil være ferdig behandlet.

Når vi mottar en klage, vurderer klageansvarlig om klagen må utfylles med ytterligere informasjon eller dokumentasjon, om Kameo skal benytte ekstern rådgivning, hvorvidt Kameo har mottatt andre klager om samme forhold og hvordan disse eventuelt er avgjort, og om klagen bør lede til endrede rutiner, endret praksis, opplæring for ansatte eller andre konsekvenser for noen ansatt i Kameo. Beslutter Kameo at klagen din ikke fører frem, skal du få et skriftlig og begrunnet svar. Kameo loggfører klager i sitt system, og rapporterer klager til myndighetene slik lovgivningen krever.  

Skulle du oppleve å ikke få din klage behandlet eller klagen ikke fører frem, kan du som forbruker sende klagen din til Finansklagenemnda. Merk at Finansklagenemnda bare behandler klager fra forbrukere. Klagen må dessuten gjelde Kameos låneformidling eller de tjenester Kameo yter som betalingsforetak. Se mer om hvordan du klager til Finansklagenemnda og hva du kan klage på her: www.finkn.no.

Er du ikke forbruker og opplever at klagen din til oss ikke fører frem, kan du sende klage til forliksrådet. Mer informasjon om hva det koster og hvordan du klager, finner du her: https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/forliksradet/forliksklage/.

 

Du finner en kopi av vår klagerutine her: