I løpet av ettermiddagen vil vi gjennomføre oppdateringer av plattformen. Dette innebærer at tilgangen vil være begrenset mellom kl. 17.00 og 23.00. Vi beklager eventuelle ulemper dette medfører.

Telefonen vår er stengt fra kl15 den 22. desember til kl09 den 2. januar. Om du skulle ha noen spørsmål, kontakt oss gjerne på helpdesk@kameo.no. Vi ønsker alle Kamigos en god jul, og et riktig godt nytt år!

Vår telefonsupport er dessverre stengt i dag på grunn av begrenset bemanning, men åpner igjen i morgen. Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte oss på helpdesk@kameo.no.

Onsdag 11. september kl. 07.45-10, er plattformen utilgjengelig på grunn av teknisk vedlikehold. Vi beklager for ulempene dette medfører!

Crowdfunding - fremtidens beste investeringsalternativ?

Crowdfunding framtiden

Det evige spørsmålet entreprenører eller start up-selskaper grubler over, er hvordan virksomheten skal vokse og bli lønnsom. Her vil vi ta for oss hvorfor crowdfunding er fremtidens vekstmetode!

  • Del:

I april 2016 spådde the World Bank at den globale investeringen i crowdfunding vil utgjøre nærmere 100 milliarder i år 2025. Det er likevel ikke bare de økonomiske aspektene som gjør crowdfunding til fremtidens vekstmetode. I oppstartsprosesser gir crowdfunding et sterkt kapitalgrunnlag, men representerer også en plattform for markedsføring og spredning av et produkt eller en tjeneste.


Større spredning enn ved tradisjonelle metoder

Ved hjelp av internetts globale og sammenkoblende natur har crowdfunding vokst seg sterkere det siste tiåret. Ved tradisjonelle investeringsmetoder kan stresset rundt lånesøknader og letingen etter pålitelige investorer ta overhånd. Med crowdfunding kan man via moderne plattformer, som for eksempel Kickstarter, ikke bare skaffe kapital, men også nå ut til en bestemt målgruppe og også enda bredere. På crowdfunding-plattformer kan man vise frem produktet eller tjenesten sin til et stort publikum på en spennende måte ­– med stor sannsynlighet for suksess!


Den sosiale valideringen

Bruken av en crowdfunding-plattform gir eksponering for et helt nytt og enormt stort publikum. Med riktig fremgangsmåte og et attraktivt produkt eller tjeneste kan publikum validere en crowdfunding-kampanje, noe som er en sterk psykologisk faktor hos nye potensielle investorer. Alle vil være en del av den nye, populære og spennende ideen!


Lojaliteten

Alle nye investorer og interesserte i et prosjekt vil med største sannsynlighet spre nyheten og snakke varmt om prosjektet. Mennesker som investerer i en idé, har tro på noens evne til å skape noe som vil gi avkastning i det lange løp. Investorene vil ikke bare støtte prosjektet økonomisk, men også inspirere nye investorer.


Det er kostnadseffektivt

Å investere i en crowdfunding-kampanje trenger ikke å innebære en enorm økonomisk investering. Crowdfunding er en langsiktig metode for å skape vekst – både økonomisk og på andre områder. Spredning av prosjektet kan skje organisk via applikasjoner, som for eksempel Gadget Flow.


Gir rask feedback

I utgangspunktet får alle crowdfunding-prosjekter rask tilbakemelding. Dette enten du selv har en idé du vil implementere, eller om du leter etter noe å investere i. Input fra investorer eller potensielle investorer gir innsikt i prosjektets svakheter – som igjen kan korrigeres på et tidlig stadium.


Crowdfunding beskrives ofte bare som en måte å samle inn kapital eller finne investeringsmuligheter på. Men det finnes altså en rekke andre fordeler som gjør at dette er fremtidens investeringsalternativ – både for investorer og låntakere.